Skupno usposabljanje v dveh delih.
Interaktivno spletno usposabljanje "Zakaj moramo razumeti ljudi, da bi lahko izboljšali svoje rešitve?" je vodila Alenka Bezjak Mlakar.
Namen delavnice je bil spoznavanje metod za razumevanje ljudi, da bi izboljšali svoje rešitve. "Če želimo, da bodo ljudje naše rešitve tudi uporabljali in kupovali, moramo upoštevati njihove "svetove". Dojeti moramo, da to, kar razmišljamo in delamo mi sami, ni nujno to, kar želijo ali razmišljajo drugi ljudje, naše (bodoče) stranke."
Oba dela spletne interaktivne delavnice sta vključevala vsebinsko predstavitev in aktivno sodelovanje z udeleženci.
Cilj delavnice je bil odgovoriti na naslednja vprašanja:
- Kaj nam preostane, ko obstoječe metode analize trga ne dajejo pričakovanih rezultatov? Ko nam prodaja pada in ne vemo zakaj? Ko se nam zdi, da smo prišli do točke, ko se soočamo z neznanimi izzivi, ki jih do danes še nismo reševali?
- Kako razumeti ljudi in njihove "svetove" kot osnovo za snovanje ali osvežitev lastnih proizvodov in rešitev?
- Zakaj se ljudje obnašajo "čudno" in ne razumejo in uporabljajo naših rešitev?
- Kako v podjetjih kot so Xerox, Boing, Microsoft, Nissan, Google, Intel in LEGO že zadnjih 20 let rešujejo podobne probleme?
- Kako implementirati tovstno znanje in pristope v lastne rešitve?
- Kako rešiti konkretne izzive v lastnih podjetjih ter kako vstopiti v življenja in svetove ljudi, ki so naši (bodoči) kupci/zaposleni/poslovni partnerji?
PROGRAM DELAVNICE >
PRVI DEL DELAVNICE
Pomembno je zbiranje kvantitativnih in kvalitativnih podatkov o ljudeh, da bi jih bolje razumeli.
- Obstajajo različne metode za nabiranje podatkov
- Metode je smiselno treba kombinirati.
- Kombiniranje metod nam lahko prinese najboljši rezultat in razumevanje ljudi.
VRSTE PODATKOV
RAZLIČNI PODATKI ZA RAZLIČNE NAMENE in POMEN POVEZOVANJA IN KONTEKSTA!
BOGATI PODATKI
- Zakaj? Kako? - česar ne moremo izmeriti
- poglobljeni podatki
- temelji na človeškem učenju in analizi
- analiza upošteva konteks
- odkrije komplesne zgodbe
- mali vzorec
VELIKI PODATKI
- Kaj? Koliko? Kako? Kdaj? - kar lahko izmerimo
- temelji na strojnem učenju in analizi
- velika količina podatkov
- analiza brez konteksta
- standardiziran, izolirane spremenjljivke
- velik vzorec
Zanimivost - pomembno je, da zbiramo podatke, ampak ključno je, da jih umestimo v širši kontekst.
Primer: v priznanani športni korporaciji so se naredili anketo med uporabniki. Prosili so jih, da jim pošljejo fotografire s katerimi bi razložili zakaj telovadijo. Dobili so 83% odgovorov žensk, ki so odgovorile, so navedle, da telovadijo za zaradi »little black dress«. V športni korporaciji so pričakovali popolnoma drugačen odgovor. Nato so spremenili svoj način razmišljanja in tudi odnos do strank. Danes je ta korporacija pristotna tudi v drugih segmentih zdravega načina življenja in ne samo v vrhunskem športu.
ETNOGRAFSKA METODA ZBIRANJA PODATKOV
"Etnografska metoda" zbiranja podatkov
zbiranje podatkov v naravnem okolju, kjer opazujemo tisto, kar ljudje delajo in poslušamo tisto, kar ljudje govorijo. Ključno je, da pridobljene podatke umestimo v širši kontekst oziroma ekosistem.
”Etnografsko osmišljanje”
bistvo pristopa je, da podjetju prinaša zunanji pogled, outside-in, kaj se dogaja na terenu med strankami in uporabniki - ljudmi. Uspeh metode je, da pomaga misliti podjetju o uporabnikih na drugačen način. Ne vprašajte ljudi, kako jim je všeč vaš produkt, vprašajte jih, kaj jim pomeni!
Razumeti ljudi ne pomeni, da le zberemo podatke o njih.
Razumeti ljudi pomeni, da moramo na zbrane podatke pogledati holistično, sistematično in da jih moramo pravilno analizirati. Poleg tega, da veste, kje, kdaj, kdo, koliko in kaj, se kdaj vprašate ali veste tudi odgovor na Zakaj ljudje to počno?
5 KORAKOV ETNOGRAFSKEGA RAZMIŠLJANJA
Prilagojeno po Madsbjerg in Rasmussen (2015)
- Opredelite problem ali projekt
- Določite metode in zberite podatke
- Povežite točke in najdite vzorce
- Pripravite pomembne ugotovitve
- Vpeljite v podjetje.
KLJUČNE KOMPETENCE
- Reševanje problemov in inoviranje
- Optimizacija in uvajanje sprememb
- Trajnostni poslovni modeli
- Organizacija in vodenje
- Komunikacija