Mag. Sonja Klopčič, avtorica knjige in metode AEIOU voditeljstva, je pripravila deset usmeritev, s katerimi skuša olajšati voditeljstvo v času Koronavirusa.
Deset usmeritev AEIOU voditeljstva v času korona virusa / mag. Sonja Klopčič
1. V krizi se osredotočamo na tri glavne usmeritve: denar, red in vrednote. Denar kot sinonim za zagotavljanje likvidnosti in solventnosti. Red pomeni točnost, upoštevanje pravil, spoštovanje dogovorov, ažurnost in dajanje povratnih informacij. Pri vrednotah pa poleg že prej dogovorjenih organizacijskih vrednot v ospredje stopita zdravje in človečnost.
2. V teh razmerah je najbolj pomembno postaviti ljudi na prvo mesto, vodje morajo izkazati podporo zaposlenim in poskrbeti za zdravo delovno okolje. Pri tem je pomembno, da odprto in jasno komunicirajo nevarnosti. Z odločnim ukrepanjem in rednim informiranjem pomirjevalno vplivajo na sodelavce, saj jim tako tudi sporočajo, da jim je mar zanje, za varnost in zdravje in za prihodnost.
3. Vzpostavljajmo iskrene srčne povezave. Te povezave ne zahtevajo fizične bližine in jih lahko vzdržujemo tudi s pomočjo informacijske tehnologije. Najbolj ključna je naša notranja usmerjenost in to, kaj vidimo in iščemo v sočloveku. Če bomo iskali potencial, talente, znanje, sposobnosti, vrline in veščine, bomo to tudi našli.
4. Razumevanje, da smo vsi del velikega ekosistema in da vsaka naša odločitev vpliva na druge, je pomembna dimenzija ozaveščenega voditeljstva, ki si prizadeva za pozitivne vplive. Naš vpliv na sodelavce pa se začne že pri našem razmišljanju in naših čustvih, čeprav jih ne ubesedimo. Če smo v krizi prestrašeni, bodo sodelavci to takoj začutili. Zato je v takem primeru boljša iskrenost, ko povemo, da ne vemo, kaj je najbolj storiti, kot da se delamo vsevedne.
5. V veliko podjetjih bomo občutili padec prihodkov, a ravno v tem paradoksu je treba poiskati novo pot. Sledenje poslanstvu in dolgoročna usmerjenost nam bosta pri tem v pomoč, da bomo lažje prebrodili kratkoročne izgube.
6. Finančno izgubo je lažje prenesti kot izgubo zaupanja, porušene odnose ali celo ogrožena življenja.
7. Ključno v teh razmerah je ohraniti ali še nadgraditi odnese z zaposlenimi in kupci. Na tem bomo lahko gradili v obdobju po virusu. Odnose pa lahko ohranimo, če pokažemo, da nam je mar, če smo pozorni, kako lahko podpremo nekoga, mu priskočimo na pomoč, seveda ob vseh ukrepih za zaščito sebe.
8. Korona virus nam kaže, kako je celoten svet povezan in soodvisen. Uporabimo njegov pristop za širjenje prijaznosti, spoštovanja, ljubezni, sočutja, podpore, dobrih idej. Vključimo sodelavce, povprašajmo jih po njihovih predlogih, uporabimo kolektivno inteligenco, saj več ljudi več ve.
9. Za gradnjo skupnost je dobro, da preverimo, če je poslanstvo naše organizacije smiselno in če resnično živimo svoje osebno poslanstvo, ki nam daje življenjsko energijo. Notranje zadovoljstvo ob smiselnem delu je dober temelj zdravja. Podjetja, ki svoje poslanstvo vidijo v ustvarjanju vrednosti za kupce, se bodo znala prilagoditi tudi v teh razmerah.
10. Tudi pri delu od doma je zelo pomembno občutenje poslanstva organizacije in delovanje skladno z njim. Poleg dela smiselnega dela pa ljudje potrebujejo tudi občutek avtonomije, kar jim bo delo na daljavo izdatno omogočilo, ter občutek mojstrstva, ko vidijo, da pri svojem delu vsak dan napredujejo. To, kar delu na daljavo manjka, je interakcija z ljudmi, zato je potrebno biti na to še posebej pozoren. Predlagam kar redno dnevno video konferenco med člani tima, da se tudi vidite in pogovorite v živo.